Бути чи не бути херсонським дачним перевезенням?
10.03.2020 17:44Питання дачних перевезень на Херсонщині вирішується чи відстрочується?
Відкриття дачного сезону почалося зі скандалу. Річковий порт почне працювати у квітні, а старт навігації маломірних суден 8 березня зірвали перевірки невідомого ініціатора. За викликом таємничого добродія на причалі працювали інспектори Укртрансбезпеки та Регістра суднопластва, які не допустили завантаження суден за технічними характеристиками - по 25-35 сидячих пасажирів і до 10 стоячих. Заповнені на одну чверть від місткості перевізники 6-9 березня працювали собі у збиток. І далеко не всі охочі дачники змогли дістатися до своїх ділянок.
Звідки така турбота чи то про безпеку дачників, чи про прибутки перевізників? Що відбувається?
З’ясувати це сьогодні о 10.00 під стіни Херсонської міської ради прийшли понад 300 людей. Вони поговорили із журналістами, покричали «Мера! Мера!», але він не виходив. Тоді крики переросли в «Ганьба!», «Банду геть!» та в погрози заблокувати на пішохідному переході рух транспорту, якщо через 30 хвилин міський голова не вийде до людей.
У мерії зреагували і містян запросили до сесійної зали, де спробували побудувати діалог. Виступали представники дачних кооперативів на островах, перевізники та сам мер Володимир Миколаєнко. Хотілося б по півторагодинному спілкуванню похвалитися результатом – але є тільки чергові перспективи , що з мертвої крапки ситуація колись зсунеться.
Читайте тут: https://khersonci.com.ua/public/42868-v-hersone-lyudi-protestuyut-protiv-novyh-pravil-perevozki-na-dachi.html
Миколаєнко пообіцяв поспілкуватися із Укртрансбезпекою та Регістром. Запевнив, що мерія не виступала ініціатором перевірок, які він особисто вважає провокацією. Пообіцяв, що докладе зусиль, і що мале судноплавство буде. Утім, дачникам здалося, що він за п’ять років так і не розібрався в ситуації. То спробуємо самі покрутити її в кількох аспектах.
1. Формальний бік.
Привід для перевірок ботів та катерків, що ходять від Гідропарка, дійсно є. Адже не раз мережу облітали фото та відео звисаючих з бортів ботів та катерів людей, а це очевидне порушення. Але з 2018 року дачні перевезення під постійним наглядом, то таких перевантажень уже нема і висіння гроздками людей не фіксувалося
Але є формальний привід.
Застаріла документація 90х (успадкована з СРСР, коли в приватній власності просто не могло бути чогось більшого за човен чи яхту до 12 місць) - а саме за нею і реєструвалися колись приватні перевізники - дає формальний привід оштрафувати їх за порушення і не дати відійти від берега навіть коли перевантаження нема.
Цікаво, чому досі ніхто з наших депутатів не виступив з ініціативою до ВР, щоб нарешті переглянули законодавство щодо малих плавзасобів і впорядкувати цей напрямок?
2. Аспекти благоустрою.
Жителі провулка Проточний (принаймні ініціативна група із півдюжини активістів) вважають, що дачники, таксі та грузові газельки, які постійно підвозять пасажирів та вантажі до ботів і катерів, заважають їм жити. Розбита дорога, галас, пиятика, сміття – все звалюється на дачників. Ну а що – до комунальних служб ходити далеко, а тут винний сам з’явився.
Цікаво, що в усьому світі б’ються, щоб стати інфраструктурно цікавими для туристів і подорожан, заробляти на них, а тут – просто зникніть, не ходіть, не з’являйтеся, і гроші ваші не несіть. Чому? Є версія, що мешканців Проточного підігрівають ділки, які націлилися на берегову лінію.
3. Точка зору бізнесу.
Перевізники хочуть мати високий прибуток , що закономірно – нічого особистого, просто бізнес.
І, як і маршрутні таксі, готові набивати пасажирами свої маленькі, до 25-35 місць, плавзасоби сотнею пасажирів. Іноді вони так і возять. А іноді везуть зі збитком для себе 3-5 людей аж за Білогрудів острів. І хочуть мати гарантії, що їх як підприємців не тільки будуть закликати до порядку, а й захищати. Та поки ніхто з депутатів не ступив на цю електоральну ниву, і досі перевізники – самі за себе.
Більше того, вони упевнені : є зацікавлена у «віджиманні» їхнього бізнесу з 20річним стажем група, при чому в стінах міської ради. То війна ведеться не за порядок на воді та на острові, а з перевізниками.
Цікаво, що робочі групи скликалися з півдесятка разів, але ситуація пробуксовує. Значить «это кому-нибудь нужно» і перевізники не так уже й далекі від правди?
4. З погляду дачників усе просто: є попит з березня до листопад діставатися на дачі– має бути пропозиція, а її нема. Спочатку вони раділи появі ботів. Потім бідкалися, що боти не такі місткі й комфортні як теплоходи. Потім раділи, коли боти стали витісняти катери. Потім бідкалися, що й катерків не вистачає. Людьми почали маніпулювати ділки та політики, нацьковуючи на перевізників, а ті не поспішали покращувати умови перевезень чи, принаймні, додавати рейси. Так виник конфлікт.
Міська ж рада, депутати, чиновники, до яких в минулі роки дачники зверталися за допомогою, просили виступити у якості посередників і створити умови, просто використали ситуацію й шантажують перевізників, створюючи загрозу самому існуванню приватної річкової навігації. Це уже зрозуміли практично усі містяни, що прийшли сьогодні до міської ради.
То ж нині, забувши усі старі конфлікти дачники виступили з перевізниками єдиним фронтом. Адже вони, хоч ще недавно обурювалися порушеннями норм комфорту і безпеки, зрозуміли – ще трохи й залишаться без нічого, хоч плоти будуй.
Сподіваємося, що до цього не дійде. І що принаймні перед виборами, які будуть восени, хоч хтось із депутатів міської ради зайде в електоральне поле, розбереться в ситуації і не собі «на карман», а для людей і перевізників, і вирішить проблему.
P.S. Є поки що неперевірена інформація, що до розв’язання ситуації спробують підключити губернатора. Але його активність сильно залежатиме від того, під яким и соусом і хто саме подасть ситуацію.
Олена Маляренко, фото автора.